Värmeljus och heminredning

Visst är det något alldeles speciellt med att bo själv i sin första egna lägenhet?
Jag har nu bott i min lägenhet i lite mer än 1 månad och jag skulle aldrig byta bort det emot någonting.
Sen jag flyttade till eget så har jag verkligen känsla för inredning och att det skall vara värmeljus överallt (jag tyckte om det innan med, men det var inte samma sak när man bodde hemma hos mamma)
Jag tänkte jag skulle skriva ner både för och nackdelar med att bo ensam (utan föräldrar, pojkvän/flickvän, barn, kompis eller djur)

Fördelar.

* Man får helt plötsligt känna på hur det är att vara vuxen på ett helt annat sätt än innan.
* Man får tänka två gånger när man är och handlar, och handla det man verkligen behöver och inte det man bara vill ha.
* Man får ansvara för alla sina räkningar varje månad och hålla koll på när dom skall betalas till företagen.
* Städa / Tvätta / Diska och hålla ordning hemma, tänk på att det bara är du själv som kan fixa det.
* Man får ha en budget varje månad och försöka hålla sig till den. Det är väl vuxet?

Nackdelar.

* Ibland är det ensamt och man saknar någon att mysa med i soffan och sova med i sängen.
* Det är inte så roligt att laga middag till sig själv och sen till råga på allt äta det själv med.
* Vissa dagar är jobbigare än andra och då önskar man att man hade någon att dela allt med.

Vissa av er kanske inte tycker att mina fördelar är några fördelar för er. Men tänk bara på hur fort man måste bli vuxen och ta så mycket ansvar för allting helt plötsligt, och det är super roligt tycker jag. Men samtidigt kan man även vara den barnsliga "ungdomen" ändå.
Det är helt perfekt.

Vad tycker ni finns för för-och nackdelar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0